ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ



 
Ψυχογενής Ανορεξία
Ψυχογενής Βουλιμία
Διαταραχή στην Πρόσληψη Τροφής Μη Προσδιοριζόμενη Αλλιώς
Παχυσαρκία
Αυτοφροντίδα και Διατροφή - Πως οι σκέψεις μας για τα κιλά μας επηρεάζουν τη διατροφή
Νυχτερινή Υπερφαγία (ΝΕS)
Ορθορεξία («ορθή» διατροφική διαταραχή)
Βρίσκεστε στην σελίδα:
Υποφέρετε από Υπερφαγίες, Παχυσαρκία ή Διατροφικές Διαταραχές;  Αυτοφροντίδα και Διατροφή - Πως οι σκέψεις μας για τα κιλά μας επηρεάζουν τη διατροφή

Αυτοφροντίδα και Διατροφή - Πως οι σκέψεις μας για τα κιλά μας επηρεάζουν τη διατροφή

PDF





Αυτοφροντίδα = θετική εικόνα σώματος
Φροντίζω κάτι όταν το σέβομαι και το αγαπώ. Αντιθέτως, τα αρνητικά συναισθήματα ιδιαίτερα για τα κιλά μας, προκαλούν αυτοκαταστροφικές τάσεις στην διατροφή μας.

Αντιθέτως, τα αρνητικά συναισθήματα ιδιαίτερα για τα κιλά μας, προκαλούν αυτοκαταστροφικές τάσεις στην διατροφή μας.      



Συνεπώς, όταν δεν αγαπάμε το σώμα μας και τα κιλά μας είναι πιο πιθανό να έχουμε συμπεριφορές υπερφαγίας (π.χ. φάε να γίνεις χειρότερα). Αν στην καθημερινότητά μας δεν υπάρχουν συμπεριφορές αυτοφροντίδας, τότε είναι πολύ πιθανό να υποφέρουμε από άγχος και κατάθλιψη. Αν δεν έχουμε άλλους τρόπους να εκτονώσουμε τα αρνητικά μας συναισθήματα τότε θα τα εκτονώσουμε στο φαγητό.   

 

  Εικόνα σώματος

Ως εικόνα σώματος ορίζουμε την αντίληψη ενός ατόμου για το σώμα του καθώς και τις πεποιθήσεις του σχετικά με την εξωτερική εμφάνιση. Η αντίληψη ενός ατόμου είναι υποκειμενική και μπορεί να είναι μεγάλο εμπόδιο στην απώλεια και στη συντήρηση των κιλών.

Εικόνα σώματος:

•Μην αποφεύγετε δραστηριότητες ή συμπεριφορές λόγω των παραπανίσιων κιλών. 





•Δραστηριοποιηθείτε. Ασχοληθείτε με πράγματα που σας ευχαριστούν και σας ικανοποιούν. Κάντε πράγματα που μέχρι τώρα αποφεύγατε να κάνετε.





•Να ντύνεστε όμορφα και να περιποιείστε τον εαυτό σας και να μη περιμένετε να φτάσετε στο ιδανικό βάρος για να αγοράσετε καινούργια ρούχα.





  Βελτιώστε την εικόνα σώματος  



•Κάντε θετικές σκέψεις για τον εαυτό σας και εστιαστείτε στα θετικά στοιχεία του εαυτού σας. Σταματήστε να κάνετε αυτοκριτική για το πως είστε.





•Αποδεχθείτε τη σωματική σας εικόνα, πέρα από τα πολιτισμικά και κοινωνικά πρότυπα της εποχής. Αποφύγετε να κριτικάρετε άλλους ανθρώπους για το σώμα τους.





•Καταγράψτε κάθε μέρα 5 πράγματα που κάνατε καλά και δεν σχετίζονται με τη διατροφή.



   Κάντε θετικές σκέψεις για τον εαυτό σας και εστιαστείτε στα θετικά στοιχεία του εαυτού σας. Σταματήστε να κάνετε αυτοκριτική για το πως είστε.



     



Η εκπαίδευση και η θετική εικόνα σώματος αποτελεί το μέσο για την αλλαγή της συμπεριφοράς (δηλ. της υπερκατανάλωσης) και τη βελτίωση της αυτοφροντίδας. Συνεπώς, καθοριστικός παράγοντας είναι οι σκέψεις που κάνουμε για τα κιλά μας και ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε το σώμα μας. Οι έρευνες λένε ότι οι άνθρωποι με υγιή εικόνα σώματος έχουν λιγότερο άγχος, είναι πιο θαρραλέοι στις σχέσεις τους με τους άλλους και είναι περισσότερο πιθανό να προωθήσουν θετικές αλλαγές στο σώμα τους και να τις διατηρήσουν.




     

     
    Ιστορίες καθημερινών ανθρώπων Sitemap